Polymex-2031-Isıya Dayanıklı Yağlı Boyası Beton ve ahşap yüzeylere mükemmel bir yapışma gösterir. Çatlama dökülme kabarma yapmaz. Binaların iç kısımlarında her türlü duvar ve ahşap yüzeylerde. Özellikle Yangın merdivenlerinde Çelik yapılarda, hastana, okul, havaalanı gibi yangın riskinin yüksek olduğu yerlerde uygun bir şekilde 2 kat uygulanır.
Ateş yâda ısı kaynağı Polmex-2031 ile boyanan yüzeylere temas ettiğinde, film tabakası ana alt yüzeye ısı ve kütle transferini keser. Yanan malzemelerin bitmesiyle birlikte yangında sonlanmış olur. Hiçbir şekilde alev taşımaz. Yangın sırasında 5 dakika yanan bir malzeme Polmex-20031 ile boyandığında bu süre 1 saatleri bulur Isıya Dayanıklı Yağlı Boyası ile.
YANGINA TEPKİ DENEYİ
Polymex-2031-Isıya Dayanıklı Yağlı Boyası:TSE İstanbul Ex Laboratuvarı’nda gerçekleştirilen Yangın Dayanımı Deneyleri sonucu Sınıflandırma TS EN 13501-1:2013 standardına göre Sınıfı: B S1 d0 (1 mm kalınlığında saç levha üzerine yapılan 25µ kalınlık uygulama ile)’dır.
Yangın Geciktiriciye Neden İhtiyacımız Var?
Polymex-2031-Isıya Dayanıklı Yağlı Boyası Tüm yangın geciktirici sistem ve malzemelerin amaçları öncelikle yangının ve dumanın yayılmasını önlemek ve binanın içerisinde bulunan insanların emniyetli bir şekilde binadan çıkmalarını sağlamak, daha sonra da yapının bütünlüğünü korurken komşu yapılara yangının yayılmasını engellemektir. Isıya Dayanıklı Yağlı Boyası
Pasif sistemlerin aktif sistemlerden farkı herhangi bir tetikleyiciye ihtiyaç duymaksızın çalışmalarıdır. Yangına dayanıklı kapılar, bariyerler ve yapısal çeliğin korunması gibi. Pasif sistemlerin çalışması yangın sırasında kendiliğindendir. Örneğin, yapısal çeliği koruyan bir boya yangın sırasında şişerek çelik üzerinde bir yalıtım tabakası oluşturur ve bu tabaka ısının çeliğe ulaşmasını geciktirir. Isıya Dayanıklı Yağlı Boyası
Yangın Geciktirici Boya Nedir ?
Isıya Dayanıklı Yağlı Boyası Yangın geciktirici boyalar görünüm olarak normal boyalara benzerler. Ortam sıcaklığında stabildirler. Ancak yangın sırasında bir dizi kimyasal reaksiyon sonucu uygulanma kalınlıklarının 3 – 4 katı kadar şişerek çelik üzerinde bir yalıtım tabakası oluştururlar.
Isıya Dayanıklı Yağlı Boyası boşluklu ve dolu gövdeli kolonlarda 30 dakikaya kadar EN-13381’e göre test edilmiş ve başarılı olmuştur. Çelik eleman üzerine uygulanacak boya kalınlığı yapılan testlerden alınan veriler ışığında şu değerlerin bilinmesi ile hesaplanabilir: Yangın Geciktirme Süresi (30 dak.- 180 dak.) Isıya Dayanıklı Yağlı Boyası Yangın geciktirici boyanın amacı ısının çeliğe geçmesini engellemek olduğu için, yangın sırasında boyanın bozulması ile meydana gelen yalıtım tabakasının da çelik yüzeyden ayrılmaması önemlidir. Çelik yüzeyine tutunmayan boya yalıtım görevini yapamayacaktır. Ayrıca boyanın sıcaklık sırasında baş etmesi gereken en büyük problemlerden biri de çelik üzerinde, sıcaklıkla meydana gelen deplasmanları tolere edebilmesidir. Astar yangın geciktirici boyanın çelik yüzeyle arasındaki tabakadır. Astar artan sıcaklıklarla beraber yüzeyden ayrılırsa, üzerindeki yangın geciktirici boya da ayrılacak ve boya görev yapmayacaktır. Bu yüzden mutlaka üretici firma onayı olan astarları kullanılmalıdır. Son kat yağlı boya ise yangın geciktirici boyayı dış etkenlerden korumak için gereklidir. Ayrıca dekoratif renk de son kat boya ile verilebilir. yangın geciktirici yağlı boya, 190oC limit sıcaklığa göre değerlendirildiğinde EN 13381’e göre 1 saat yangını geciktirebilmektedir. 190oC limit sıcaklığa göre değerlendirildiğinde EN 13381’e göre 1 ½ saat yangını geciktirebilmektedir. 1 ½ saat çelik üzerinde boya kalabilmektedir. Boya bu özellikleri ile Dünya’daki en gelişmiş ürünler arasında yer almaktadır.
Yangın Geciktirici Boyalar Ne İşe Yarar ?
Yapısal çeliğin korunması için yangın geciktirici boyalar üretmektedir. Yangın sırasında ortam sıcaklığı birkaç dakika içerisinde 20oC’dan 1000oC’a çıkabilmektedir. Sıcaklığın yükselmesi yapının taşıyıcısı olan çeliğin sıcaklığının da artmasına sebep olur. Çelik yüksek sıcaklıklarda mukavemetini yitirir.600.oC derecede çelik taşıma gücünün yarısını yitirir. 855.oC’dan sonra taşıyıcı çelikte burkulmalar başlar. Bu noktadan sonra yapı ani çökmeyle karşı karşıya kalmaktadır. Türkiye’de mevcut yangın yönetmeliği taşıyıcı çelik üzerinde mutlaka 600.oC geçmeyecek şekilde TSE veya EN standartlarına göre test edilmiş malzemelerle koruma istemektedir. Bu derecelerde kullanılmaz.